Pirenses Jadı Jedi's Blog

Just another WordPress.com weblog

  • Categories

  • Recent Comments

    sona on
    sona on evvel zaman
    JADI JEDI on
    Anonymous on
    sona on VENGO
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 3 other followers

Mektup

Posted by pirensesjadijedi on December 1, 1995

Uğrunda kış ortasında açmamış gül ararken yokolduğum sana…

Sana yetersiz sözcükler. Anlam veremiyor dilim kıvrımların müziğine. Ruhsuzca savrulan bir tohumu eritiyor gözlerim. Kaslarım kontrolünü kaybediyor sevinçte. Bir gölgeden farksızım senin yoktan varettiğin kafesinde. Bir çift gözdü farkında olduğum başlarda; iki düşünce kilidi… Sonrasında ise bir düştü sezinlediğim. Beni sana yakın tutan tanrıya, onun oyunlarına hakaretler, isyanlar diliyorum. Ben isyan edemem. Ben hakaret de edemem. Çünkü ben bu mavi kürede, kızıl topaçın elçileriyle sana tutsak, sana bağlıyım sorgusuzca.

Bir düş gezginiyim kendimin farkında olduğundan beri… Bir ruh aramaktayım en dip köşelerde önünde eğilip, aşağlık hissedebilmek için kendimi. Oysa ruhumu sahipsizken kafesine hapsettin sen. Senin kıvrımlarından akanla aşağlık hissettirmeye çabaldım kendimi. Nafile çabalar! Senin duyguna kapılanlar zaten en aşağlık olanlar!

Düz yazım, düflünceden sorgusuz külün içinde yuvarlanıyor…

Aşık olduğum siyahlık ise yokoldu, gümüş mavilikte. Daha gülüşler sonsuzken yakaladım üzgün bakirenin haykırışlarını. Güçsüz, zavallı düşsün bakışlar, aynı yönde akan kandaki coşkuda ve beni ezen büyük döngüde. Sonuçsuz kargaşa ve ben seni gördüm, gecelerden birinde kavga eden kıvrımlarda. Çabalar boş, heryer bomboş oldu hayatımda. Kalbimin atışları durdu sonsuza… Ne yapacak şimdi ben?

Söylenenler ise bir deltadan aktı hiçbir birikim yapmadan. Sadece basit kelimelerdi yazılanlar. Etkisine alamadı seni! Yazık çabalamalar! Seni çıldırttım gibi bu zamanlarda.

Islaklık gelmiyor gözlerimden. Sıcaklık istiyor kemiklerimi kaplayan şeffaf nesne. Kalp atışlarını istiyor, gözeneklerden akan kırmızı sıvı. Nerede?

Parçalanan yeryüzündeki büyük büyülü gizemin iki büyük cadısı… Parçala bebeğim! Düşler güzeldir. Zamanın akışında durduğun gözlerinin aklarıyla dondurduğun düşüncelerim… Ceninler bakirenin vücudunda hayatta kalma savaşını sonlandırırken, kargaşanın gizemine karışan elleriyle erkeği olan senin titremeleri bastırmanı dilerim. Herşey son gücüne yenik bir yılandan farksız, habersiz olmalı.

Bir kırmızı gonca savaşı verirken ben, sevgi beslenen bir başka beden bana bir sarı gonca verdi. İhanetti anlatılan ellerin dramıyla. Beni ruhumdan çıkarmak için altı verdi bu beden bana. Midemden gözlerime fışkırdı duygular ve tiksindirdim kendimi senin bakışların ve duyumların arasında. Kelimeler kifayetsiz kalıyor! Bir bebek, bir baba aradı kalbim. Sen ise kıskançlık gördün sesimin notalarında. Ben de ise tanrı problemi vardı. Bir insan olmalıydım. Ama duyulmayanı duymaya başlamıştım. Güçsüz bedenim buna yenik düştü; dil ve kıvrımlardan akan kirletti ortalığı. Çünkü süzgeci kaybettirmişti altı. Nihayete gelme gereksinimi hissetmekteyim.

Sana söylenen sözcükler ikiden fazla olmalı. Aşk kaosunun dürtüsü olanlar, dokunuşlar olmalı. Bakışlarını ve eski gözlerini görmek istiyorum. Bir çift bakışa bağlı sürünüyorum. Senin gözlerin ise başka bakışları arıyor. Kirpiklerinin gizlediği uzvunun sessizliğine yenik düştüm. Oysaki, seninkinin aksine benim sessizliğim bozuculuk değil yaratıcılık. Sesimin bazen fazla olması ise yaratımın yalnış, bazen de doğru aktarımı.

Neredesin? Eskiyi yanıma istiyorum. Nerede?

Seni Sevmiyorsam Sevdiğimdendir. *

JDA’95

* Pablo Neruda

JADI © JEDI aralik ’95

Leave a Reply

 
