Pirenses Jadı Jedi's Blog

Just another WordPress.com weblog

  • Categories

  • Recent Comments

    sona on
    sona on evvel zaman
    JADI JEDI on
    Anonymous on
    sona on VENGO
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 3 other followers

PirenSes Trippin

Posted by pirensesjadijedi on January 18, 2009

… yürüdüm, yürüdüm, yürüdüm de yürüdüm….

doğudan batıya kadar bütün gün… Marat adlı güzel köpekle yürüdüm… Amaç her hangi bir sahile varmaktı.

Yollarda dağlara saptık arada sırada; yol sapaklarına geldik. Düz yolda varacağım yeri görerekten gitmek istemedim: dümdüzdü… ‘Yeni yerler götürsün bizi’ dedim. Biliyorum sonunda varcağımız yeri; orası net. Yönümü biliyorum içimdeki pusula çalışıyor tıkırında.

‘Yollarda yeni şeyler görelim’ dedim ve sapaklardan bi yerlere döndük. Yürüdük yine… Bazı yollardan deniz görünse de bizi diyarlara taşımadı. Geri döndük. Başka yollara saptık. Başka küçük yollara soktu sapaklar bizi. Çok güzel insanlarla tanıştık bu yollarda. Büyülü evlere misafir olduk. Bazı yollarda ise sadece selamlandık. Çamlıklardan kurumuş üzüm bağlarından geçtik. Bazı yollarda killli toprağa battı ayaklarımız. Zıpladık.

Yürüyebildiğim gibi artık zıplayabiliyorum da. Havadan yere vardığımda toprak tutuyor ayaklarımı sağlamca.

Güzel evler olduğu kadar çirkin evler de vardı yollarda. Terkedilmiş olanlar da, yeni yapılmakta olanlarda… Küçük şose yollar çıktı karşımıza benim daha önce hiç bilmediğim. Kıvrıla kıvrıla götürdü bizi amaç noktamıza. Tavuklar, keçiler çıktılar baktılar yolumuza…

Amaçlanan yere vardığımızda artık önemli değildi sahil, ıslak kumsal. Virane olmuştu yazın insan sesleriyle parıldayan binalar. Adanın tini hakim olmuştu kurumuş sazlıklara, yeşile dönmüş toprağa. Vardığımızda Marat’ın korkusu geçmiş, benim korkularım uçtu gitmişti. İkimizde devam ettik zıplamaya yollar boyu. Güvendik yaşadığımız kara parçasına. Güven dolu olduk,huzurlu enerji dolduk soğuk rüzgar suratımızı yalasa da… Mutlu olduk kendimizden ve sessiz dostluğumuzdan.

Arabalar almadı dönerken biz. Uzaklardan traktör sesi ağır ağır geldi ve durdu. Beni de Marat’ı da aldı sırtına. Gittik başka yollar boyu tıngır mıngır. Aradım baktım nerelerden geçmişiz… Göremedim. Sanki puf diye yok olmuşlardı bulutlara…

Çaycıya geldiğimizde başkaydı hayat: Sakin, mağrur, emin…

JADI JEDI ’09 ©Ocak/Januray 2009
Leave a Reply

 
