Pirenses Jadı Jedi's Blog

Just another WordPress.com weblog

  • Categories

  • Recent Comments

    sona on
    sona on evvel zaman
    JADI JEDI on
    Anonymous on
    sona on VENGO
  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 3 other followers

kürdanlı hicazkar makamı –taksim geçidi–

Posted by pirensesjadijedi on April 29, 2009

TAKSİM 7 dinletiyle okunacak

hezeyanlar ile geçiş dönemi atlatıldı ve gün yüzünü yeni gülen günlere gösterdi… Kaosun içinden turuncu bir dinginlik…

turuncu renkli günün ilk gizemi…

zamanlardan beri ilk turuncu günün esrarlı gizemi…

yeni karada yeni bir günün turuncu esrarı…

pırıltılı bir bahar sabahında inciler damlayan sokaklara atıldım ani bir atiklikle.

her gün yeni bir şey…

her gün yeni biri…

sabahın aydınlı ayazı arabadan iner inmez uyandırdı. arabalar seyrek ama hızlı.

gölgelerin kaldırımdaki izlerine sığındım. daha müzik kulağıma ulaşmadan sohbetler koştu buldu beni eşelerden köşelerden:

‘ Evlat kutsal şey bu meret. Apollon amca da şarap içiyormuş. …’

Gözgöze geldim müzikten önce Apollon amcanın kelamını edenle… Müziğin eşliğinde eriştim gölgeden baharı yakalamış sokaklara.

Everyday there is something new

Everyday there is something new to find…

Ne kadar mutluluk veren bir kelamdır bu yahu…

Ayazdan melteme çalan serinlikte uçarcasına ilerliyorum anadolunun kaldırımlarında: rahatlamışım.

Geçmişin karanlık bir köşesini paylaştığım adam bana: she brings the rain… parçasını söyledi günler önce vapurda. benim yağmur getiren kadın olduğumu imadan öteye götürdü…

işte bu lanete boyun eymedim bu sefer.

çok geçmedi ve

bir lodos oldum sonunda…

ışığı öyle bir kırıyorum ki herşey parlıyor gün içinde. tüm nesneler parlıyor; köşeleri ortaya çıkıyor. bazı insanlar hasta oluyor esişimden; bazılarına yağmur olarak geliyor düşlerim…

… ama bazılarına da parlak bir gün geliyor uykusuz geceler sonunda…

sabırla ve inançla beklemeyi bilene yeni hayatlar eriyor hayatlar içinden… bilemedim nasıl ama oluyor,

hep ve yeniden…

nasıl ki? sanki bedenimden taşan bir hayat var… sıçrıyor karşı tarafa geri dönüyor bana büyüyerekten ve başlıyoruz:

birlikte yaratmaya…

…kendimden geçiyorum…

mutluluğun doruk noktasında gönül telimin en ince noktası titriyor.

… bambaşka bir yerdeyiz: çok güzel ve çok rahat ve kereviz kokusu kadar yoğun bir dünya…

… kalbimin tam ortasından bir ışık fışkırıyor karşımdakinin kalbine…

… daha da daha da daha da yaratalım hadi…

… hep olsun sonsuza kadar sürsün hiç bitmesin…

şimdi başka bir boyuttayız; orada buluştuk: hoşgeldin, hoş da buldum…

tam bu anda:yaşanmış herşey bomboş oluyor. tüm geçmiş diniyor…

geçmiş aşklar, çetrefilli sevişmeler, tekrardan ibaret ilişkiler ve onların yaratıcılarının üzerine bir mertebedeyiz artık.

Orada ben mutlu… Hatta mutluluktan da öte, boyutların en yücesinde…

Kimse dokunmasın. Sadece bir olarak yarattığım ile yanyana olunsun.

Sonsuza kadar.

Gerçek sevgi böylece çıkıyor benden. Karşılıksız, koşulsuz ve parlak. Beklentisiz artık herşey çok ama çok güzel. Herşey berrak.

Hergün yeni bir şey

bulunur yeni bir şey

bulunur yeni bir kişi

ama hangisi tutar yaratılanın yerini?

biri daha varmı yaratacak olan ki?

dost yüzler günün ışığında dostça kelimelerle coşturuyorlar. şimdi yine minibüs ve vapur ve yine taksi ve bi minibüs daha… erişmem gereken yerler gittikçe artıyor…

…ken anadolu toprakları bitti. şimdi bu yakadayım ve gidiyorum hala.

ulaşacağım en son etaba…

… tanıdık huzura…

ben salınırken amacıma doğru bir lodos edasıyla yollarda, şehrin ardışık sokaklarından koşup gelen günün iblisleri var:

‘ilgilerin hepsi bana olsun! hepsi benim olsun! tüm hayat ışığını ben çekeyim ki kimselere ve hatta lodoso da bir şey kalmasın!’

çığlıklar denizdeki sirenler kadar net ve yakında;
çekiştiriyor eteğimi;
bağlamış bedenimi can alacı noktalardan, ötüp duruyor;
enerjimi sömürüyor…

iblisler egoların su yüzünde koşturuyor …
iken…
lodos uçar zeytin evine…
uçarken sevgisini de yanında götürür…

olanlar olduğu ile kalır,
zeytin evine hak edenler varır…

JADI JEDI ’09 ©Nisan/April 2009
Leave a Reply

 
